Kosmetika Hår, Marianila, blond, lyko, platina, silverhår

Colour Refresh, Pearl Silver

 
Jag gick ifrån rödhårig till platinablond. Yep, det går. Yep, håret slits.
 
Jag har turen att vara född med ett tjockt och starkt hår, vilket har tillåtit mig att leka en hel del med mitt hår genom åren. Det gick dock inte obemärkt att bleka håret ca 7 gånger. (I need a haircut, soon)
 
Precis som att det är svårt att behålla en fin röd färg, är det svårt att få till en kall och silvrig blond färg som håller. Jag vill inte bleka mitt hår mer nu, då det i princip är så ljust det kan bli, däremot vill jag se till att håret inte blir gult. Då finns det en himla smart uppfinning: Färginpackning.
 
Maria Nila har denna underbara färginpackning som heter Pearl Silver. Man masserar helt enkelt in färgen i nytvättat, handdukstorkat hår och låter vara i 3-10 minuter, beroende på hur starkt resultat man vill ha. Resultatet blir jättebra och håret blir mjukt och följsamt. Detta är ingenting som sliter på håret, det är däremot vårdande. Det funkar dock bara på redan ljust hår, eftersom det inte bleker eller färgar permanent. Testa detta, istället för att försöka bleka bort gula nyanser och slita ytterligare på håret!
 
Färgen är vegansk, produceras i Sverige och är sulfat- och parabenfri. 
 
Finns att köpa här!
 
 
 
Resultatet, vitt! Inga gula toner här inte.
Snygg bild för övrigt, va?
 
 
Love,
Emrielle