Halloween på Liseberg

Förra lördagen, den 24:e oktober, var jag, min lillasyster och min pojkvän på premiären av Halloween på Liseberg. Köerna till entrén var galet långa alltså, det hade jag inte räknat med. Ca 17.40, alltså typ 40 minuter efter att det hade börjat, var biljetterna till alla spökhus slutsålda! Det hördes många besvikna röster i kön när denna information dök upp. Mitt sällskap hade dock en himla tur, för vi FICK tre biljetter av en kvinna som var tvungen att gå hem. "Jag ger dessa till er, eftersom ni är utklädda" sade hon. Så det blev minsann en tur till Dockabinettet. (Jag skrek X antal gånger....och jag är inte ens rädd för clowner.)
 
Tyvärr hade min kamera fått fnatt under kvällen och själv ställt in någon konstig inställning som gjorde att jag inte kunde få skärpa på bilderna. Lite synd, jag lyckades få en bra bild typ. Jag var utklädd till Harley Quinn, syrran till Black Widow och pojkvän till The Crow. Det var oväntat få som var utklädda faktiskt. Tråkigt tycker jag, man tar väl varje tillfälle man får att klä ut sig, hehe. Det hade nog varit annorlunda om vi var i USA!
 
Förutom att gå i Dockhuset så åkte vi Helix och åt på Green Room. Det är SÅ otroligt gott där, jag tycker att det är den bästa vegetariska restaurangen i Göteborg. Parken var också väldigt fint dekorerad, det var sjukt många pumpor överallt! All in all, en rysligt bra kväll. (Höhö).
 
 
 
 
Ser jag glad eller galen ut...?
 
 
 
Idag, på riktiga Halloween, ska jag bara vara hemma och gosa med min pojkvän. Jag har ju varit i Sevilla en vecka, så det behövs kan jag tala om för er. Det blir inget Halloweenpartajande för min del alltså. Jag ska få Tacos istället, mmm!
 
 
Jag önskar er alla en rolig & läskig Halloweenhelg!
Emrielle
 
PS: Min pumpapaj finns listad bland Blogg.se's 10 bästa Halloweentips. 
Om man tycker den förtjänar det kan man ju gå in och ge den en liten röst!
#1 - - Jasmine:

Vilken skrämmande upplevelse! Kul att ni fick biljetter till spökhuset.
Du ser ut att ha lyckats bra med din klädsel och makeup.
Kram

Svar: Hehe, tack! Ja det var himla roligt ^^
Emrielle