Vardag, Vegan Kaffe, Kanel, Vegan, latte

Vegansk kanellatte

Idag gick jag oplanerat upp klockan 6, då jag inte kunde somna om efter att min pojkvän gått upp så tidigt för att åka till Stockholm på arbetsintervju. Jag fick alltså en lång morgon, och tänk vad mycket man hinner med på tre timmar... (går vanligtvis upp runt 9). Hade både gjort brownies, smoothie, städat och spelat piano en lång stund innan det började ljusna ute. 
 
En annan sak jag gjorde var att lyxa till morgonkaffet lite, och gud vad gott det blev. 
 
Jag gjorde någon slags kanellatte, på sojamjölk, kanel och kokossocker. Underbart gott.
Jag hade ungefär 1 dl sojamjölk, 1/2 tsk kanel och 1 tsk kokossocker som jag mixade så det blev lite skummigt och hällde sedan ner i resten av kaffet. (Vanligt snabbkaffe bara) Rekommenderas varmt! 
 
 
Puss & glad fredag!
#1 - - Tula Hansson:

Shit, det här måste jag testa! :D Drack havrelatte på barista innan nyår och det var helt sjukt gott ;)

Svar: Oh, det låter gott!
Emrielle

#2 - - Tula Hansson:

Vilken härlig blågrön färg! :)

#3 - - Tula Hansson:

Haha vad hände där? Råkade kommentera smoothien på det här inlägget... Jaja! Förlåt för allt spam ;)

Svar: Haha, det är lugnt ^^ Smoothien fick en fin färg ja! Lite det jag var ute efter, hehe.
Emrielle