Good mornin' Gothenburg

God morgon, det är väl visserligen lunch nu, men i mitt tempel rör sig saker lite långsammare. Jag har hittils duschat och gjort mig iordning, gjort musli och ätit den, druckit två koppar kaffe och läst något kapitel i min kurslitteratur. 
 
Om en liten stund ska jag träffa min väldigt goda vän Anna som mellanlandar här i Göteborg i några timmar. Det känns ofta sorgligt att bara träffa henne en sådan kort stund, jag blir liksom inte riktigt mätt. Men det ska ändå bli väldigt fint. 
 
På tal om Göteborg, alltså... jag älskar denna staden något oerhört. Här har så mycket hänt sedan jag flyttade hit för tre år sedan. Det är nog det bästa beslutet jag tagit. Ibland, vissa dagar, känns det som att jag inget gjort, att tiden plötsligt bara börjat springa och att jag suttit i mitt hem och försökt stanna den. Men gud vad mycket som hänt. Jag har jobbat som danslärare för FunkyKidz, läst två år till förskollärare på universitetet, ett år engelska/psykologi, varit aktiv i Patriciabaletten, röjt på Rockbaren oändligt många nätter, jobbat som clown/prinsessa/pirat och ansiktsmålare för DaddaKidCare, varit vikarie på förskolor i Mölnlycke, spelat teater med Mondiala, jag har bott på typ sju olika platers, och varit på sjukt många andra äventyr. VAD LIVET ÄR SPÄNNANDE!
 
Fast vissa dagar (Läs: typ alla dagar då det är dåligt väder) är det så mysigt att bara kurera sig i hemmet och pyssla med olika ting. T.ex. göra musli. 
 
Ha en gó måndag, änna.
 
Muslin består av lätt rostad havre (ca 10 min i ugn), gojibär, sesamfrön, russin, kakaobitar och kokoschips.