Vardag Cancer, Frisk, Hälsa, Rebekka Karijord, Use my body while it's still young

Use my body while it's still young

Vaknade i panik tidigt i morse efter att jag drömt att jag fått elakartade tumörer i hela kroppen. Läkaren sade till mig att det såg mörkt ut och att jag nog inte skulle förvänta mig några förbättringar. Min mage värkte, jag började glömma saker, ord och meningar, och hade svårigheter med att andas.
 
Detta fick mig att tänka på hur tacksam jag är över min hälsa ändå! Att ha en kropp som fungerar såpass bra som min gör är inte en självklarhet. Att kunnas andas fritt, springa, hoppa och dansa. Det finns ju inte en orsak i världen att inte försöka ta så bra hand om den som möjligt, att vårda och bevara den. Inom rimliga gränser förstås, det är inte särskilt hälsosamt att bli besatt eller hypokondrisk. Kroppen kan ju bli sjuk hur väl du än tar hand om den, men man kan delvis förebygga många sjukdomar genom en sundare livsstil. Eat veggies!
 
Här kommer en underbar hyllning till den unga friska kroppen av Rebekka Karijord. 
 
Use my body while it's still young
Celebrate the life in my bones
My pounding heart
Oh, make it rush and run 
 
 
 
 
Ejie