Grönkålssmoothie

 
Grönkål är sådär supernyttigt, så man borde äta det året om. Trots det, så gör iallafall jag, bara det när det börjar närma sig jul... en av de få saker från det klassiska julbordet som faktiskt är veganskt. Jag ska göra en uppdaterad version av förra årets grönkålssallad, som jag inte längre är nöjd med. Såklart. 
 
Igår gjorde jag iallafall en smoothie med grönkål i. Det blev himla gott! Jag älskar gröna smoothies, det finns ingenting annat som verkligen skriker hälsa så mycket som de gör. Ljuvligt. Jag har fått en ny mixer nu med äntligen, av min kära mormor, så nu ska jag komma igång och dricka smoothies mycket oftare igen.
 
Grönkålssmoothie
En näve grönkål 
2 avokados
3 bananer
1-2 dl rå äpplejuice
Lite citronsaft
 
 
Fin liten grönkålsskog jag byggde med, va?
Det är såhär det går att vara sjukskriven och utan jobb...
 
Emrielle
#1 - - Linnéa - The Hungry Gosling:

Låter supergott! :)

Svar: Ja det var det! ^^
Emrielle