Rawfood, Vegan avokado, lime, rawkeylimemousse

Raw Key Lime Mousse

Jag hade en off-dag igår, på grund av att man har det ibland av diverse orsaker. För min del den här gången var det en kombination av alla orsaker möjliga att ha en sådan dag för, som jag inte tänker tråka ut er med idag.
 
Idag har jag nämligen en lite bättre dag, och trotsar vintern genom att göra en somrig och lätt efterrätt. (Det blev visserligen min lunch idag) Trots att snön faller därute idag, kan en ha tropisk sommarfest inomhus. 
 
Så, jag hade ingen ork att göra en hel Key Lime Pie idag, men jag har varit sugen på att baka och laga mat med lime i på senaste, så gjorde en lime-mousse istället! Du behöver bara lime, avokado, dadlar och granatäppelkärnor. Dadlarna ger en lite "kakig" smak, så att det blir efterrättsaktigt. Trots detta är det som du säkert förstår på ingrediserna, en väldigt hälsosam efterrätt. 
 
 
Raw Key Lime Mousse
2 avokados
6 dadlar
2 limes (skalade, använd både juicen och fruktköttet)
Granatäppelkärnor
 
Mixa avokados, dadlar och limen i en mixer tills det blir en slät smet. Häll upp i en skål och dekorera med så mycket granatäppelkärnor du vill. 
 
Digg in.
 
 
Recept inspirerat av greenkitchenstories.com