Kosmetika Marianila, colourrefresh, pinkpop

Maria Nila, Colour refresh: Pink pop

En vårdande inpackning som temporärt färgar håret rosa.... detta kunde jag inte låta bli. Maria Nilas "Pink Pop" är en färginpackning som enligt förpackningen sitter i ungefär 4-10 tvättar. Denna fungerar både om man har färgat rosa hår och vill fräscha upp hårfärgen, eller om man är ljusblond och vill ha en tillfälligt annorlunda färg. 
 
Man gör så att man tvättar håret med schampo och handdukstorkar det. Sedan masserar man in färgen och låter sitta i i ca 3-10 minuter beroende på önskad intensivitet. Efter det sköljer man ur färgen och avslutar med balsam. Jag testade först att bara göra en dip dye och färga topparna och blev då väldigt nöjd med färgen som på mina vitblonda toppar blev ljusrosa.
 
Jag bestämde mig för att testa att lägga i färgen i hela håret, och eftersom jag har lite ombré (mörkare i hårbotten, som fadeas över till det ljusa) så blev såklart färgen lite annorlunda där. Jag schamponerade och handdukstorkade håret, sedan masserade jag in rikligt med färg i det. Jag kammade igenom och såg till att det var färg överallt och så lät jag den sitta i i 10 minuter för att vara säker på att det skulle fästa ordentligt.
 
Färgen blev förvånansvärt jämn i hela håret. Min egna hårfärg är en väldigt varm guldblond åt det rödlätta hållet och det färgades inte rosa, utan fick bara en kallare nyans. På den konstgjorda utväxten som är färgad i en mellanblond, kall färg, blev den dock väldigt intensivt rosa, lite åt lavenderhållet. Efter en tvätt blektes det väldigt mycket, så vill man behålla den intensiva rosa färgen får man fylla på ganska direkt. Jag var dock ute efter den blekare, mer pastelliga hårfärgen så i fortsättningen kommer jag nog inte att ha i färgen lika länge.
 
Jag blev väldigt positivt överraskad av denna produkt måste jag säga. Det blev ett jämnt och fint resultat och håret kändes mjukt och såg glansigt ut efter användning. Det är ju trots allt en vårdande produkt! Jag tycker att denna är perfekt om man är rädd om sitt hår men ändå tycker att det är roligt att experimentera med och testa nya hårfärger. Den finns också i tretton olika nyanser och detta är inte den sista jag provar om man säger så.
 
Maria Nilas "Pink Pop" är självfallet vegansk, producerad i Sverige, samt sulfat- och parabenfri. 
 
Såhär ser produkten ut! Det medföljer ett par handskar eftersom den kan färga av sig lite på hud och naglar. Pink Pop finns att köpa här (Lyko.se).
 
 
 
Såhär blev alltså resultatet direkt efteråt. Väldigt intensivt, men jämnt och fint. 
 
 
 
Såhär såg det ut efter en tvätt. Som ni ser på bilden till vänster så färgades inte utväxten särskilt mycket, utan ser bara kallt mörkblond ut.
Ja, jag var tvungen att leka sjöjungfru när jag färgat håret såhär. Obviously.
 
 
 
Maria Nila delade min bild på deras officiella Instagram-sida! Det tyckte jag var lite kul :)
 
 
 
Emrielle