I sense there's something in the wind...

Nu börjar hösttröttheten verkligen komma ikapp mig. Det händer inte gradvis, det är en plötslig, påtaglig känsla av att kroppen dräneras ordentligt på energi. Jag har förberett mig inför hösten iår, D-vitamin, B12 och järn ser jag till att proppa i mig. Det känns onödigt att vara tröttare och hängigare än vad man nu måste. Är det inte sjukt att man förväntas prestera lika mycket denna årstid? Det är väl knappast bara jag som blir så mycket tröttare såhär års. Dagarna blir ju trots allt kortare och mörkare för alla. Jag har jättesvårt att ta mig i kragen och åka iväg och göra saker efter att solen har gått ner, vilket snart kommer att vara runt 16.00... Jag har iallafall lyckats upprätthålla träningen någorlunda och det känns väldigt bra. Nåväl, snart får jag en veckas paus från hösten, då jag åker till Spanien den 25:e. Det ska bli otroligt skönt.

För att inte låta alltför negativ; jag tycker ändå att Oktober är väldigt vackert och jag gillar halloween. Pumpor. Jag vill göra massor av recept med pumpa som huvudingrediens nu. Experimenterade fram en raw pumpkin pie igår och idag ska jag göra smoothie. Jag ska lägga upp recept senare, men nu ska jag gå och sola solarium i några minuter och inbilla mig att det hjälper. Jaja, det finns inget hälsosamt med det, jag vet, men man är bara ung och dum en gång och det är idag. 


Bild från Oktober förra året. Spicy pumpkin juice, oh.

Emrielle
#1 - - Miriam:

Åh, det där lät ju gott! :)