Paprika & ingefärssoppa

Jag måste säga det att denna soppan påminner mig om hur underbart det är med rawfood. Tänk att en såhär lättlagad, enkel soppa kan ge en sådan härlig smakexplosion i munnen. Den som tror att vegansk, rå mat måste vara tråkig har så fel! Det finns ett fantastiskt utbud av plantbaserade livsmedel där ute, som bara väntar på att få trollas ihop till diverse kulinariska mästerverk. 
 
Nåväl, nog om min fascination över växtrikets alla godsaker, och till dagens lunch!
 
Raw paprika & ingefärssoppa
- Ca 2 förrättsportioner
 
1 orange paprika
1 tomat
1/2 dl vatten
1/2 dl soltorkade tomater
1 vitlöksklyfta
2 cm ingefära
1 tsk flingsalt
1 nypa oregano
1 tsk svartpeppar
1 tsk agavesirap
Några basilikablad
1 msk olivolja
1-2 tsk chiliflingor
 
Mixa allt i en matberedare tills det blir en slät soppa. (Den blir lite puréaktig). Häll upp i skålar och dekorera med basilikablad. Ät, njut & avguda mother nature. 
 
 
Emma
#1 - - harry:

Ser supergott ut! Ska testas

#2 - - Tula Hansson:

Perfekt för mig som inte kan/vill äta mjölkprotein :D måste testa!

Svar: Åh, då passar alla mina recept bra för dig ^^ alla mjölkfria.
Emrielle

#3 - - Ida:

Låter gott, och ser gott ut!

#4 - - Eilatan Reges:

Nu har jag paprika hemma, men dessvärre ingen soltorkad tomat eller färsk basilika... Inte heller agave, men jag tänker ta honung istället. Är jag körd då eller kan du komma på nån bra ersättare?

Svar: Honung går jättebra att ersätta agaven med! Basilikan är inte SÅ nödvändig, men de soltorkade tomaterna ger ganska mycket smak. Testa att mixa ihop allt och smaka av med andra kryddor, kanske lite mer av t.ex. salt, olja och vitlök. Jag tror att den blir god ändå :)
Emrielle