Raw Chocolate Cheesecake

Jag vet att jag använt cashewnötter i mycket på sistone, men de är så fantastiskt användbara! Jag ville ha en lite slätare, fluffigare och krämigare chokladkaka idag, och då är cashewnötter perfekta. Jag använder mig även utav dem i vaniljsåsen som skall vara till. 
 
 
Botten
1 dl pekannötter
1/2 tsk havssalt
20 dadlar
 
Mixa allt i en mixer tills du får en ganska fin (inte så crunchy) bottensmet. Fördela den jämnt i en springform och låt stå i kylen i minst 30 min.
 
Fyllning
4 dl blötlagda cashewnötter
2 avokados
2 msk smält kokosolja
2 tsk vaniljpulver
1 dl kakao
1/2 dl agavesirap
1-2 tsk kokossocker
 
Blötlägg först cashewnötterna i minst en timma. Mixa till en jämn smet i en mixer. Tillsätt resten utav ingredienserna och häll sedan fyllningen över bottensmeten. Låt stå i frysen i ytterligare 2 timmar.
 
Vaniljsåsen
1 & 1/2 dl blötlagda cashewnötter
1/2 dl vatten
1-2 tsk vaniljpulver
2 tsk agavesirap
 
Mixa alla ingredienser och låt gärna stå i kylen i någon timma.
 
Servera kakan med vaniljsåsen och färska bär. Seså, ät, njut & bjud alla dina vänner på tårtkalas. (Eller ät hela själv på en gång som jag kommer att göra)
#1 - - therese:

åh va gott :)

#2 - - Anna:

Mums så gott!! ;D Måste testa!

Svar: Hihi ja jättegott! Det gör du rätt i! ^^
Emrielle