Waiting for this test to end

Jag har inte haft så mycket skrivlust på sistone. (Eller lust för någonting annat heller, för den delen)
 
Det känns som att om jag skriver mycket nu, kommer jag bara att smutsa ner bloggen med mörka tankar, ledsna tankar, tankar om att fly landet osvosv. Trots att det är så jag och mitt liv ser ut just nu, har jag inte riktigt någon vilja att dela med mig allt för mycket utav det. Det är väl så vi människor är, vi vill bara visa vår allra vackraste sida utåt, även om den inte är på riktigt. Det spelar liksom ingen roll, så länge den är tjusig, glad och färgstark. 
 
För att ändå ta på mig en rättså ärlig glädjemask, kan jag väl pointa ut några saker som varit positiva med veckan. (Mina 3 positiva med jobbiga dagar, om någon minns.)
1. Fick jobb. (Vikarie på förskolor i Lundby stadsdel)
2. Har lyckats göra ett rättså bra jobb med skolan med tanke på omständigheterna
3. Mer än halva november har gått
 
Snart, snart kommer en mer positiv, kreativ och produktiv Ejie fram. Min kropp må bli tvingad att fortsätta kämpa på i höstmörkret, men hela min karaktär har krupit till kojs och gått i idé. Jag låter henne sova, tror INTE hennes morgonhumör är något vidare. Tills vidare väntar jag i något slags tomrum på att livet ska kännas som det liv jag vet, igen. 
 
Kom ihåg att ta hand om dig,
Något annat blir inte tacksamt för någon i slutändan.
 
Såhär ser verkligheten här ut just nu!
Kika in i min 8-vackra-ting-lista, om du behöver påminna dig om att skönhet ännu existerar i världen.
 
Ejie
#1 - - Elin:

Ja så ser det verkligen ut just nu :O Men häftig bild!!