Grön smoothie med spirulina

Idag gjorde jag denna utsökta, gröna smoothien med bland annat spirulina i. Pulvret är mycket mörkt, så man får vara beredd på att smoothien blir betydligt mörkare när man häller i det. Jag hade i en tesked, det räckte garanterat för man känner faktiskt smaken av den. Dessutom är det en otroligt koncentrerad näringskälla så man behöver inte särskilt mycket.
 
Spirulina är en alg som räknas till kategorin "superfoods" pga sitt höga vitamin- och mineralinnehåll. Den är dessutom både protein och järn-rik, vilket gör den perfekt för vegetarianer och veganer som vill vara noga med att få i sig tillräckligt med näring. 
 
Enjoy!
 
 
Emma
#1 - - claes-göran olofsson:

hej, jag tror jag känner dig..känner du igen mig?, sök på "claes-göran olofsson" på goggle så får du alla mina kontaktuppgifter, mitt namn är inte så vanligt

#2 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Det såg gott ut. :)

#3 - - angelica:

åh så gott & fräscht! :)

Svar: Verkligen :)
Emma-Josefin