Depression Parkour

Jag har tänkt så länge att jag vill skriva ett längre inlägg om att psykiska sjukdomar måste tas mer på allvar. Det är såklart en väldigt viktig fråga enligt mig, då jag är en utav dem som blir drabbade av bristen på kunskap om ämnet. Detta har sagts av många, men jag, självisk och mänsklig som jag är, vill ju säga det på ett nytt, unikt och intressant sätt, med ord som på något magiskt sätt plötsligt får allmänheten att förstå n' be like: "Aha! Det är alltså INTE bara att rycka upp sig? I suddenly get it!"
 
Jag vill skriva om att psykiska sjukdomar är något existerande, för det visar sig gång på gång att det är långt ifrån självklart, för ett skrämmande högt antal människor. Men jag orkar inte idag, för surprise, surprise, jag är psykiskt sjuk och kommer att tycka att det är värdelöst och känna mig som en värdelös människa som inte har någon talang överhuvudtaget. Däremot tänkte jag bju' på lite fina illustrationer om hur det känns att leva med ångest och depression, gjorda av intelligenta, empatiska, insiktsfulla och antagligen ångestfyllda människor. It's funny 'cause it's true!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Emrielle