Fearful child, have faith in brighter days

Det blir inte värre än såhär, tänkte jag påväg till spårvagnen just. Sitter på 7an påväg till Frölunda påväg till ett läkarbesök, och till och med det känns som en plats där jag måste prestera. 

Med värre än såhär, menar jag bristen på ork och motivation, samt mörkret och kylan. Jag har mest sovit i helgen de tillfällen jag inte försökt studera. Om jag hade orkat med allt nu hade jag kunnat tänka: "Om jag till och med orkar nu, då kan jag orka närsomhelst!" Men jag känner ingen krigaranda i mig idag. Jag känner mig mer som en liten, liten prinsessa på ärten, som vrider och vänder på sig och inte riktigt vet hur en ska uthärda det besvärliga. 

 Jag känner mig älskad och i tryggt förvar i hans famn, men många andra saker känns plötsligt främmande och otäcka. Som staden jag bor i, här finns inga familjära ansikten, eller som moder jord i alla hennes trista gråskalor... Snälla, grönska snart igen och värm mig med din sol. Det är då jag känner mig hemma på denna jord. 

Ejie


#1 - - Jennisbeauty:

Så vacker du är! :)

Svar: Åh tack :)
Emma-Josefin

#2 - - Alice:

Vilken vacker människa!

#3 - - Alice:

Vilken vacker människa!

#4 - - Alice:

Vilken vacker människa!

#5 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Usch vilken jobbig känsla... Känner igen mig lite i det där.

Svar: Jo, så är det.. men som tur är går det över.
Emma-Josefin

#6 - - Venice:

Va fint du skriver :) Kram till dig!

Svar: Tack så mycket, behöver jag :)
Emma-Josefin